#BorakIsuSemasa

“Mungkin bagi kau mudah saja nak simpan 22ribu apatah lagi 10ribu, tapi susah bagi aku dan ramai rakyat lain yang tak kaya macam kau…”

Aku ini orang yang tak kaya yang simpan duit sikit-sikit setiap bulan nak cukupkan duit RM10ribu dengan niat dan harapan bila cukup RM10ribu bolehlah tanam impian nak tunaikan haji sebaik sahaja cukup. Boleh buat rayuan nak pergi haji terus, takut terguna duit tu jika dibiar lama. Hari ni dapat tahu kalau merayu kena sediakan RM22ribu …

“Mungkin bagi kau mudah saja nak simpan 22ribu apatah lagi 10ribu, tapi susah bagi aku dan ramai rakyat lain yang tak kaya macam kau…”Read More »

Menghadapi Golongan Anti-Vaksin……….

Saya nak sebut 1 perkara, golongan pro-vaksin tidak boleh berdebat dengan golongan anti-vaksin.Sebab pertama,… Posted by Syahr Musafir on Ahad, 17 Februari 2019 Saya nak sebut 1 perkara, golongan pro-vaksin tidak boleh berdebat dengan golongan anti-vaksin. Sebab pertama, kedua-dua pihak pasti nak menang perdebatan. Which is not exactly wrong, but it is not really right as …

Menghadapi Golongan Anti-Vaksin……….Read More »

Suami Seharusnya Menjadi Doulamu, Wahai Isteri dan Ibu…

Saya memang tak ada ilmu pun pasal doula ni, masa di Australia dulu tak tahu pasal ni dan teman isteri bersalin… Posted by Syahr Musafir on Sabtu, 23 Februari 2019 Saya memang tak ada ilmu pun pasal doula ni, masa di Australia dulu tak tahu pasal ni dan teman isteri bersalin berkali-kali pun tak guna khidmat …

Suami Seharusnya Menjadi Doulamu, Wahai Isteri dan Ibu…Read More »

Blackpink vs Abby Abadi, atau Masyarakat vs Abby Abadi?

  Dalam isu teguran Abby Abadi berkaitan kumpulan K-Pop si Blackpink itu, saya mahu sebut I am supporting Abby Abadi. Memang tak patut pun Blackpink itu datang dan apabila datang (yang tak diredhai), tak patut diberi kebenaran untuk berpakaian ikut suka hati mereka. Tak perlu sembang pasal ‘satu hari nanti siapa tahu penyanyi Blackpink itu …

Blackpink vs Abby Abadi, atau Masyarakat vs Abby Abadi?Read More »

#BorakIsuSemasa PRK Port Dickson

Tak ada apa pun yang perlu nak dibanggakan dengan kemenangan Datuk Seri Anwar Ibrahim atas tiket PH di PRK Port Dickson tu. Satu Malaysia faham PRK PD dibuat untuk memenangkan DSAI maka kemenangan itu adalah dijangka, dirancang, dilaksanakan dan dibuktikan. Yang patut dipelikkan dan dihuru-harakan adalah jika DSAI kalah. Kawasan PD memang terbukti kawasan PH, …

#BorakIsuSemasa PRK Port DicksonRead More »

#BorakIsuSemasa

Tulisan saya dikatakan ‘menyebar kebencian.’ Label itu diberi kerana pendapat saya tidak sama macam pendapat mereka dan saya mengkritik tindakan pemimpin-pemimpin golongan tertentu. Sebab tak sama je. Cuba lihat ketika saya tulis sesuatu yang sama dan sependapat dengan mereka, mereka share tulisan saya dengan pujian. Satu tulisan saya, sebagai contoh, tentang Datuk Seri Wan Azizah …

#BorakIsuSemasaRead More »